vad totalt värdelös jag är..

Jag hade totalt glömt bort att jag ens hade en blogg, eller det var kanske en lögn men jag hade förträngt den bra djupt iallafall.
Så? vad har jag gjort den senaste tiden? Jag har firat jul och haft mig, har även börja jobba lite gran.
Sen finns det väl folk som har olika åsikter på det, men jag har en karl som trivs bra med att vara hemma pappa och sköter det bra, han sköter barnen bra hushållet kommer kanske med tiden.

Som sagt julen..
Julafton började här hemma med en fin sovmorgon, Liam och Juline sov till ca 9.. efter det gjorde vi oss klara, Liam åkte till sin mormor för att fira på dagen där och vi for i väg till min storebror för att träffa min släkt.
Hade hemskt trevligt och mycket god mat, efter det åkte vi för att hämta Liam och iväg till Roberts föräldrar, väl där så höll dom på myste med kaffe och plock där till. väntade nog mest på oss för tomten skulle komma vid halv sju.

Tomten kom, och gissa vem som fick mest julklappar? Jo Liam Cerny gick det ingen möda på om man säger så.
Har nog aldrig sätt så mycket saker till ett och samma barn.
Juline hon fick en massa kläder som vi önskat oss, en "barnvakt" och gosedjur.
Hos min släkt fick hon också kläder, regnskydd till vagnen "bjäller dofflor" och annat smått och gått.
Till oss föräldrar vart det presentkort och pengar. mycket tacksamt.

Jag, Robert och Juline var även iväg till köpis igår för att gå på rean, hittade inte så mycket faktiskt. barnkläder vart det en hel del till Liam iaf, han fick som sagt leksaker på julafton.
Vart ett par nya stövlar åt mig och skor åt Robert.

Imorgon kommer vi åka till Frida och Per på nyårsmiddag, sen ska jag iväg och jobba natten.. (tjäna stor kovan) och Robert och Liam ska hem till Maud och Peter för att fira in det nya året.

Juline är mycket bättre nu också, jag tror vi äntligen har fått snurr på hennes mage, hon får nu mera NAN 1 omgea 3 och 6 och det funkar bra.. peppar peppar.

Sen tänker jag även berätta att jag nu igårkväll började min kamp mot mina mamma kilon och jisses om jag fick en chock när jag ställde mig på vågen.
Om vi säger så här, Mitt mål är satt på 60 kilo och jag har 18 kilo att kämpa bort. jisses vad jag är fet. Men nu ska dom bort kan jag tala om, ett efter ett om det så må ta hela året.
Lite jobbigt är det iaf att det är för kallt för att gå ut och gå, eller kanske inte för kallt, men jag har satt en gräns på 10 minus. och idag har det vart mellan 15-17 hela dagen.
På Tisdagar kommer jag väga mig så ni ska allt få följa om jag sköter mig. :) Nu ska jag pyssla köket efter maten och sedan är det dax att börja duscha och bada barnen.

ps, jag ska bli bättre på att skriva, så ni inte behöver läsa dessa monsterinlägg så ofta :)


Juline med tummen och de större barnen framför kalle :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0