Dom gick och Gifte sig..

Jag skojjar inte heller, jag i godan tro åker till min syster för att fira hennes sambos trettioårs fest. Klockan fyra blir vi alla tillsagda att ta på oss kläderna och gå ut i vardagsrummet och vänta tills alla var klar. Juline var lite grinig så jag smiter upp för trappen och ska gömma mig, tänker att jag inte orkar konka på henne kläderna.
Sitter i Novas rum och donar och helt plötsligt sticker syrrans huvud in och hon riktigt fräser åt mig att klä på mig och gå ut.
Jag fräser tillbaka att Juline är grinig och att jag inte vill, hon säger åt mig igen att nu gör jag minsan som hon säger så jag tar Novas täcke om Juline och muttrar ner för trappen.
Då hade de flesta redan hunnit ut så jag går mot bakgården och möts av röda mattan upplyst med machaller och stearinljus.
Längst fram står prästen med en bibel, och ur mig kommer det bara DOM SKA GIFTA SIG och efter det kom tårarna.

Nu sitter jag här några dagar senare och har fortfarande inte riktigt förstått att min kära syster har gått och gift sig, kommer nog ta ett tag till att förstå.

Men nu ska jag kolla på nya avsnittet av Greys som jag totalt hade förträngt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0