Sällan ;p

Nu´har jag vart sådär oaktiv igen utan någon som hellst anledning, eller kanske ?
Mina dagar är ganska mycket annorlunda när bebis är här, jag blir lat på ett helt annat sätt och passar på att mysa så mycket jag kan.
Så vad har vi gjort? Dom senaste dagarna har vi vart ute så mycket som möjligt, knappt vart inne någonting faktiskt. och det är skönt man känner att man har gjort någonting fast man kanske bara gungar och umgås med vänner.
Igår hade Ida Juline ett par timmar då jag var iväg och jobbade, bra med lite extra pengar.

Har även fått brev om att Juline har fått dagisplats från och med den 15 september, så då ska vi börja skola in. kan inte förstå att allt har gått så fort, hon är sju månader nu.

Hon älskar när man sjunger för henne eller har musik på, spegeln och mobiltelefoner är favorit leksakerna och lasagne och spaggetti är favorit maten.
Hon har skaffat sig en helt egen personlighet. Hennes bästa humör är på morgonen och det är precis tvärt emot mig, jag är grinig kärring innan jag har fått kaffe eller bara vaknat i fem minuter.

Men hon påminner mycket om mig, just det här med musiken, så fort en låt hon känner igen eller tycker om kan hon bara stanna upp med det hon gör och börja flina.
Hon har fasta rutiner och det fungerar bra, hon älskar att ha mycket folk omkring sig, liten social fluga. och ska gärna vara med överallt.
Hon sitter ganska bra själv nu, på skötbordet och i soffan. Hon har börjat röra fötterna framåt när man håller henne i händerna när hon står på golvet, och hon ränner omkring i gåstolen som hon aldrig gjort någonting annat.

Jag tror det inte är möjligt för mig att beskriva för er hur mycket jag älskar Juline och hur mycket jag håller av henne, att hon växer och utvecklas är det bästa som finns.
Men jäklar vad fort det går, det känns som det var förra veckan man gick och klappade på magen och bara längtade, nu sitter man här med en helt ny person, som jag ska forma till det bästa.

Det vart mycket om Juline nu, men det känns bra det också.
Ska knäppa lite kort och skicka in senare.
Nu ska jag fortsätta sjunga Astrid Lindgren visor och sedan ska vi iväg på kalas.


Samma bebis men sju månader imellan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0