Skit trafik och Snickerslatte

Dagen började hur bra som helst, vi gjorde oss klara för att åka in till Gävle och möta upp Ida.
Jacob gjorde nå karl ryck och fixade så att regnskyddet till stora vagnen även passade till den mindre.
Ut i spö regnet, när bussen väl kommer så är dom tydligen utbytta igen, så där man ställer vagnen fanns det ingenting att spänna fast den med, vilket då betyder att dom tycker jag ska förlita mig på bromsarna på sulken ska hålla kvar vagnen?
Sen en till sak jag störde mig på att om dom nu inte tänker sätta ut band kan dom väl ändå ha sittplatser där så man slipper stå bakom vagnen hela resan?
Vad vet jag, dom kanske förväntar sig att alla barn är vakna när man åker buss så vagnen står tom och de följer med till sätet, det är iallafall inte mitt barn!
Det här resulterar iallfall i att jag och kollektiv trafiken i Gävleborg inte dra riktigt jämt just nu!
Väl inne i Gävle träffade vi Ida, gick och fikade och jag käkade macka och drack ingen vidare god snickers latte.
Juline var inte alls med i banorna och det beslutades ganska fort för hemfärd, väl hemma var hon fruktansvärt mammig och kramsjuk så tillsist  tog tempen på lillskruttan och när den hade gått upp i 39,1
då ville jag inte veta mer, så hon fick Alvedon och sova en skvett, var mycket piggare när hon vaknade så vart en väldigt sen kväller för henne idag, hon somnade väl för en timme sen.
Nu ska väl vi slå igång en film innan jag somnar också, så vi hörs imorgon
Dagen började hur bra som helst, vi gjorde oss klara för att åka in till Gävle och möta upp Ida.
Jacob gjorde nå karl ryck och fixade så att regnskyddet till stora vagnen även passade till den mindre.
Ut i spö regnet, när bussen väl kommer så är dom tydligen utbytta igen, så där man ställer vagnen fanns det ingenting att spänna fast den med, vilket då betyder att dom tycker jag ska förlita mig på bromsarna på sulken ska hålla kvar vagnen?
Sen en till sak jag störde mig på att om dom nu inte tänker sätta ut band kan dom väl ändå ha sittplatser där så man slipper stå bakom vagnen hela resan?
Vad vet jag, dom kanske förväntar sig att alla barn är vakna när man åker buss så vagnen står tom och de följer med till sätet, det är iallafall inte mitt barn!
Det här resulterar iallfall i att jag och kollektiv trafiken i Gävleborg inte dra riktigt jämt just nu!
Väl inne i Gävle träffade vi Ida, gick och fikade och jag käkade macka och drack ingen vidare god snickers latte.
Juline var inte alls med i banorna och det beslutades ganska fort för hemfärd, väl hemma var hon fruktansvärt mammig och kramsjuk så tillsist  tog tempen på lillskruttan och när den hade gått upp i 39,1
då ville jag inte veta mer, så hon fick Alvedon och sova en skvett, var mycket piggare när hon vaknade så vart en väldigt sen kväller för henne idag, hon somnade väl för en timme sen.
Nu ska väl vi slå igång en film innan jag somnar också, så vi hörs imorgon!


Kommentarer
Postat av: Anna

Du får ju avgöra själv om du törs släppa ihop henne och mig imorgon då vi båda är sjuklingar, men jag kommer gärna annars :)

2010-08-19 @ 01:05:07
URL: http://nanni.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0