Sömn, vad är det?

Jag kan inte påstå att jag har Sveriges bästa morgon humör, att jag alltid strålar som en sol samma sekund jag slår upp ögonen. Men imorse tror jag nog att djävulen själv tagit sig in i min kropp.
Jag har jobbat nätter nu Måndag till Onsdag, och med det sovit ca 3-4 timmar per dag. Sen haft bebis och för att sedan inatt vara ledig.
Men Juline tyckte liksom att om jag nu har varit vaken de tidigare nätterna så kan jag lika gärna fortsätta med det.
Hon har vaknat 245 gånger och vissa gånger för att grina och andra och att skratta. två gånger har hon fått mat och annars har hon bara vela kommit upp i famnen för att somna där sedan tillbaka i sängen.
Så jag tror inte hennes sömn är så påverkad av det.
Men jag, jag är totalt död idag.
Sen tjugo i sex imorse fick hon för sig att det var dax att kliva upp, såfan heller tänkte jag, tog med henne ner, la upp kuddar under madrassen och brevid sängen.
Hon låg och käkade vällningen själv och jag sov med ena ögat öppet.
Sen favorit leksaken idag var tydligen min näsa, det är fantastiskt roligt att köra upp fingrar där dom inte ska vara, riva slita och kolla så den verkligen sitter ordentligt fast.

Men kring åtta gav jag upp, då gjorde jag gröt och gav henne, började väl acceptera att dagen skulle börja. men NEJDÅ då skulle fröken filur minsan sova igen.
La henne och hon somnade på ca 20 sek. och ja, jag gick också och la mig igen . och sedan vid halv tio när hon slog upp igen, var jag faktiskt på ganska bra humör. jag behövde de där timmarna kände jag :)

Nu har jag hunnit äta frukost, vart till Annso för kaffe och till Konsum för lite frukost varor. Nu sitter jag och väntar på att Sandra ska ta fingrarna ur röven så vi kan hitta på någonting :)


Hur gnällig jag än låter och hur mycket jag än klagar, så finns det ingen jag älskar och håller av så mycket som Juline, så man får ta allt med en nya salt ;P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0