Pengar och Uppfostran!

Jag har funderat vissa gånger hur mitt liv hade sätt ut om jag inte skaffat Juline,
hur jag hade valt att prioritera och göra med mina pengar, så som det är idag så kan nog vissa avundas mig och andra undra hur fan jag tänker.
Jag kan säga utan att skämmas att jag alltid har haft pengar kanske inte jätte bra ställt, men dom har alltid funnits, men då ska ni också veta att jag har kväll och helgsarbetat sen jag var 15 år gammal, det har hört till min uppfostran att man tjänar det man vill spendera.
Men så som det är idag lägger jag det mesta av mina pengar på Juline eller på vårt hem, det är det som gör mig lycklig.
Betyder det då att jag skämmer bort henne ifrån början, för jag vill ju att hon ska växa upp med samma tankesätt som jag.
Och jag kan minnas hur arg jag kunde vara på mamma som ställde vissa grav för att vecko/månads pengen skulle betalas ut
och hur enkelt jag tyckte det var för alla andra som bara fick dom, jag vet ju inte hur dom har det idag,
pga att det här var på Bollnäs tiden och den första tiden i Gävle, men om jag får spekulera och tro så anser jag nog att jag har det bättre ställt än andra i min ålder.
Är detta då på grund av krav och uppfostran eller handlar det om hur man utvecklas som individ?
Jag har funderat vissa gånger hur mitt liv hade sätt ut om jag inte skaffat Juline,
hur jag hade valt att prioritera och göra med mina pengar, så som det är idag så kan nog vissa avundas mig och andra undra hur fan jag tänker.

Jag kan säga utan att skämmas att jag alltid har haft pengar kanske inte jätte bra ställt, men dom har alltid funnits, men då ska ni också veta att jag har kväll och helgsarbetat sen jag var 15 år gammal, det har hört till min uppfostran att man tjänar det man vill spendera.

Men så som det är idag lägger jag det mesta av mina pengar på Juline eller på vårt hem, det är det som gör mig lycklig.
Betyder det då att jag skämmer bort henne ifrån början, för jag vill ju att hon ska växa upp med samma tankesätt som jag.

Och jag kan minnas hur arg jag kunde vara på mamma som ställde vissa grav för att vecko/månads pengen skulle betalas ut
och hur enkelt jag tyckte det var för alla andra som bara fick dom, jag vet ju inte hur dom har det idag,
pga att det här var på Bollnäs tiden och den första tiden i Gävle, men om jag får spekulera och tro så anser jag nog att jag har det bättre ställt än andra i min ålder.

Är detta då på grund av krav och uppfostran eller handlar det om hur man utvecklas som individ?

Kommentarer
Postat av: Flåsarn-En tigermamma med humor!

Jag har alltid fått det jag har velat ha utan några problem. Min mamma överöste mig med saker när jag bodde hemma. Och när jag flyttade hemifrån för första gången så bodde jag med en karl som hade VÄLDIGT gott ställt.. varje helg så spenderade vi några tusenlappar på IKEA, utan att överdriva.

Jag har jobbat till och från, och har det inte bra ställt just nu om man tar bort Antes sandvik-inkomst.



Hade inte jag fått Maya så hade nog jag och Andreas spenderat våra pengar på alkohol och annat skit..



Men som det ser ut nu så skämmer vi bort Maya (enligt många) och vi ger henne nästan allt hon vill ha.

2010-10-13 @ 11:46:21
URL: http://flasarn.blogg.se/
Postat av: Flåsarn-En tigermamma med humor!

sv; Jo, vi skämmer nog bort henne till en viss del. Men nu är hon så pass gammal att hon förstår att hon inte kan få allt hon pekar på i affären.

Men vi hade en period då hon slängde sig på golvet och grina om hon inte fick det hon ville..

2010-10-14 @ 11:26:07
URL: http://flasarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0