En ny vändning!

Helgen har varit bra och jag är nöjd och belåten!

Idag har jag iallafall gjort det konstaterandet att jag väger väldigt mycket för mycket, och att jag och jacob spenderar pengar på massa jäkla skit.

Så nu ska jag följa Marias föredöme och ha köp stopp i två veckor, fast jag kommer lägga upp det så att jag kommer ha 500kr kontant och ska klara mig på det så länge som möjligt, man får självklart handla nödvändigheter såsom mat och andra förbruknings grejer, men inge kläder eller dylikt.
Och det är självklart femhundringen som ska täcka dom utgifterna.

Det mina vänner kommer bli en fruktansvärd utmaning för mig, jag är extremt jäkla duktig på att handla saker som verkligen inte behövs, kan inte gå in någonstans utan att komma ut med någonting.

Men jag har redan handlat kläder åt Juline den här månaden så hon klarar sig ett år framöver, eller iofs behöver hon en ny overall men det kan vänta två veckor, hon har ju faktiskt andra kläder.
Hur som helst, jag tror jag tänker skriva upp här varje dag om jag har handlat någonting och vad isf så ni får ha lite koll med mig att jag sköter mig.

Sen det här med vikten, det är ju ett jäkla bra ställe att börja här med, för köpstop då kommer det inte bli hem handlat nå godis eller andra smaskvaror så de tror jag på. 
Börja med matkalender med kanske, skriva upp vad man ätit så kanske man tänker på att dra ner lite.

För jag tror det är största tjuven i min drastiska viktökning, små ätandet och fikat. 

Men nu måste jag verkligen krypa till kojs, Juline kommer hem imorgon så då vill jag vara pigg och alert, ska först jobba 8 timmar men det kommer gå galant.
Håll tummarna för mig, nu kommer ni får vara med om två helvetesveckor där jag inte får spendera pengar eller äta socker. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0