Bygga, Köpa, Sälja, Riva!

Jag, Jacob och Ozzy har spenderat den senaste veckan hemma hos hans mamma i Solbacka för att han ska hjälpa till med diverse byggen, medans han har pysslat med "mans" görat har jag målat och små pyssla med andra saker.
Vilket då jag såklart har fått in i huvudet att nu ska vi också köpa hus, sen en bidragande effekt är såklart att vänner & familj runt omkring oss har börjat röra sig till hus och tagit ett nytt steg.

Så då tänker ju jag såklart att "Kan dom, så kan fan vi också" Eftersom vi redan har en såpass hög boende kostnad så är dom flesta lån fortfarande under våran månadsbudget! (Har en hyra på ca 5800kr)
så jag har nu levt på hemnets sida för att kolla omkring vad som skulle kunna falla oss i smaken, och det mina vänner är tammetusan inte det enklaste.
Vi är båda inne på att vi vill ha ett enskilt hus, med ganska stor tomt mellan 1500-2000 m2 och helst en enplans villa.
Sen spricker likheterna, Jacob här helt inne på att vi ska bygga ett timmrat hus på en tomt och köpa saker till.
Jag är helt inne på ett gammalt halv ruckel som vi kan dona och greja med i år framöver.

Men sen är det ju jag som sitter och letar, och jag har ju inte den blekaste om var stället ligger över huvudtaget, så nu blir det oftast så att jag springer ut till Jacob säger, nu har jag hittat det.
Sen ligger det ca 3 mil från verkligheten och är Sveriges mest myggtäta ställe. Tänker inte säga var, men tror nog alla fattar :)

Så där går mina planer just nu, och för att dra in lite extra pengar till en någon gång kommande handpenning tänker jag börja sälja av en massa skit vi har hemma och sedan samla vart ända öre på ett sparkonto. Nu ska det levas fattigt, för nu ska det sparas till hus!

Kanske ska göra en månads redovisning här för hur mycket som kommer in varje månad. Vi startar den 29 Juli 2011 med exakt 0Kr!
Men som sagt, vi är på husjakt och är egentligen ganska öppen på förslag om var men gärna nära storsjön och vår närmsta krets. Stor tomt och ett timmrat hus eller ett med ganska stort renoveringsbehov!


Men över till någonting mer roligt, Julines solros som vi fick hem ifrån dagis i början av sommarn för att ta hand om själva framöver har precis slagit ut:
Såhär såg den ut när vi fick hem den  Såhär ser den ut nu :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0