Mina dagar blir bara mer och mer ovanliga!

Fast det kanske låter konstigt det också, min dag började nämligen att vi var iväg på tre stycken loppisar, och det är ju inte så ovanligt.
Kom hem med lite småfynd faktiskt, Köpte en cykelstol, ett pussel och en liten rosa dammsugare åt Juline. Sen köpte även jag och Jacob 10st shotsglas, en radio med telefon kabel, och ett trejärn (Kan byta till, våfflor, toast och grill) och hela kalaset gick på 150kr.
Jag tror inte man får gnälla över det priset faktiskt :)

Hur som haver, för att komma till det ovanliga.. Mitt upp i allt där så kom jag ju underfund med att man behöver en cykel till cykelstolen, ganska logiskt för vissa men i min värld så kommer sånt lite efter.
Jacobs mamma informerade dock om att dom hade två cyklar hemma som inte fungerade men om man tog grejer från ena kunde man nog få den andra att vara i duglikt skick.
Sagt som gjort åkte vi dit, Jacob fortsatte med altan och jag tog mig an cyklarna, och för att vara helt ärlig så är inte jag direkt den som skruvar och snurrar på saker och får dom sedan att fungera, men någon gång måste man ju lära sig.

Så jag har idag minsan, lagat punka, monterat på en pakethållare, flyttat en sadel, borstat, oljat och spännt en kedja, monterat på en barnstol, och satt fast ett styre.
Och nu två timmar senare så har jag en helt fungerande cykel med en cykelstol på!

Nu är det bara barnet som vi väntar på som ska få inviga denna skapelse, och hon kommer minsan hem imorgon eftermiddag, så då blir det en cykeltur för oss två, helt klart!

Nu ska jag yra iväg och göra någonting annat, jag är ju minsan gräsänkling idag :)

Jag och min kära sambo som minsan aldrig kan bete oss ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0