Mammas lillabebis!

Dagen idag vart inte riktigt som planerat, vi skulle ju ha åkt till leklandet och myst en massa, men vart andra planer..
Det jag igår trodde var ett myggbett på Julines lilltå var imorse stor som en tio öring och gul som aldrig förr fyld med var, samt att tån var jätte röd och stenhård, så fick tid på södertull.
Hon har en infektion i tån, som vanligt så var jag nervösare än vad Juline var, trodde aldrig att det skulle gå. Hon vart jätte ledsen när doktorn tog tag i foten på henne, men sen vart hon bara nyfiken när han började tvätta och greja, när han hade hål på den satt hon och peka och sa titta bara. 

Dom plåstrade om det, och det var också jätte intressant tydligen, för hon satt i mitt knä som en ljus och bara titta. Fick utskrivet pencilin som jag skulle avvakta med att ge tills imorgon och kolla om svullnaden och rödheten kanske går ner av sig själv.

Julines allmänna tillstånd är det inge fel på, inge feber och springer omkring och yrar som vanligt, så det är ju tur det!
Hon sover nu, och efter det ska hon få huur mycket glass hon vill, sen ska vi gå och handla så vi kan äta tacos ikväll.
Sista kvällen innan hon ska iväg till R och vara där en HEL vecka, det har nog aldrig hänt förr, jag vet inte riktigt hur jag ska klara av det. 
Hon kommer säkert inte lida av det, men jag kommer sakna ihjäl mig och bara vilja vara med henne, men det blir säkert jätte bra, jag ska ju jobba nätter så det kommer gå super duper fort har jag bestämt !

Idag har vi även hunnit med att köpt ny stereo och batteri till bilen så det är min kära sambo iväg och donar med nu medans juline sover! Vi har bestämmt oss för att behålla den här bilen ett tag, det ända dryga är att det inte finns AC i den, men det är sånt man får hitta lösningar på ändå.

Nu ska jag sluta ordbajsa här och försöka städa lite ute på gården istället, har inte plockat sen gårddagen än så det ser ut som ett bombnedslag nu :)

Bild på Juline då hon får några månader sen ramlade på dagis och slog läppen !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0