Astrid Lindgren

Den kvinnan har varit min gud sedan många år tillbaka, förmodligen innan jag ens kunde säga hennes namn ordentligt.
Det är en person som jag håller högt upp i skyn, jag kan inte tänka någonting ont om henne, kan inte ens föreställa mig att hon någon gång hade en ond tanke.
Hon måste ha varit en riktig bull farmor..

Min favorit film som barn var nog Saltkråkan, alltid varit ett stor fan av ´Tjorven och gänget, sen Skrållan ska vi ju inte ens tala om :)
Självklart har det där smittat sig vidare till mitt barn, fast hon visar noll intresse för Saltkråkan utan kör sitt eget race på Pippi och Emil..

Och som alla småbarns föräldrar måste hålla med mig så tröttnar man efter ca 354 gånger då filmen spelas om och tycker att omväxling förnöjer, då är det ganska bra att det finns olika avsnitt av en hel del av Fröken Lindgrens filmer, som just Emil, Pippi, Saltkråkan, Lotta på Bråkmackargatan etc..

Sen finns det ju andra härliga klassiker som jag anser min dotter lite för liten för ännu, ooh som Bröderna Lejonhjärta, Ronja Rövardotter, Kalle Blomqvist . Jisses, vet inte riktigt om det är någon film jag inte tycker om, eller som jag skulle välja att byta kanal för att inte titta på igen när jag satt ensam framför tven.

Nej, den tanten faller mig helt enkelt i smaken.. Men nu ska jag göra ett sista ryck för idag.. Hemlighetsmakeri på menyn.. ;p


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0