Oklar information är det värsta..

Samma jäkla djungel när jag ska ha reda på saker och ting, Juline har i våran bil en bakåt vänd bilbarn stol, kommer självklart inte ihåg vad det är för märke på den nu, men nå välkänt shit ät det det.

Hur som haver har min fantastiska svärfar köpt en framåtvänd åt henne som vi ska kunna ha när hon blir lite större samt om hon ska åka i någon annans bil då jag inte har körkort och den i våran bil går under smeknamnet kärnkraftverk.


Jag har suttit och googlat massa nu för att komma underfund med vad reglerna är för den nya stolen, i bruksanvisningen står det 15kg och på nästan alla sidor det att dom REKOMENDERAR att barnen sitter bakåt fram till fyra år.
Nu är ju min fråga i det hela såklart, finns det någon lag på att hon inte får använda denna stol då hon passerat 15kg strecket?
Måste hon ha fyllt fyra år ?


Jag får nog helt enkelt fortsätta googla och bli mindre klokare..

Nu vet ni vad jag sysslar med ;D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0