Hur fungerar marknaden för människor ?

Det pratas om oskrivna regler när det handlar om människor.
Att har man en gång i livet levt tillsammans så har man ägande rätt på personen ifråga sedan.
Alltså att ingen i ens umgänges krets får umgås alt röra personen ifråga.

Jag personligen kommer aldrig, ALDRIG förstå hur detta resonemang fungerar, det går utanför min vetenskap hur man kan äga en person?
I mitt huvud fungerar det så att är man tillsammans och väljer med egen vilja att spendera sitt liv / vardag tillsammans med en person och då är man bara med varandra.
Väljer sedan någon av parterna eller att man tar ett gemensamt beslut att man gå ifrån varandra då måste väl båda vara fria sen ?  Eller ska alla ens val påverka en för resten av livet?

Jag personligen tycker att det är ens eget val och rätt att välja vem man vill vara med, för varför ska jag behöva anpassa mina känslor eller min vilja efter vad någon annan har gjort. Hur kan deras val påverka mitt?

Och jag tycker ens umgänge då kan visa viss lycka istället att man  har träffat en ny vän, sexkamrat eller pojkvän.

Den här frågan är het här i krokarna just nu, och man kan säkert disskutera tills man blir gammal och grå och har vuxit igen iallafall innan man kommer överens med den som har den andra åsikten. 
Och visst, man får ha en egen åsikt och man ska bli hörd för den också, men man ska aldrig kunna säga åt en annan person vad de ska och inte ska göra speciellt inte vuxna människor. 
Allt handlar om fri vilja, fria åsikter och intresset att göra varandra glada.  och lär man sig inte från barnsben att dela med sig ? ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0