Organisera mera!

Nu har ännu en dag rullat förbi och jag har slagit ner arslet för stunden.

Fick lite halv panik såhär efter jag lagt Juline när jag kom på att jag måste göra någonting "flytt vettigt" varje dag. Sagt och gjort, jag tog med mig stora sopsäcken upp och började rensa.
En stor säck fyllde jag ganska snabbt efter man börja öppna våra skåp och lådor, och då kan ni tänka er att jag lämnar Jacobs grejer, för det måste han ju gå igenom själv.
Var även ut på balkongen uppe, som nu menar används även den som "i väntan på tippen station" så nu är det ihop plockat och organiserat där också.

I mina fantasier så hoppas jag att vi kommer kunna rensa och packa ordentligt för en gångs skull, och att vi när flyttdagen väl kommer står här med allt i lådor, och har varit till tippen med allt som ska dit. För där kommer de mesta av våra saker hamna, allt som inte blir såldt vill säga.
Det är liksom inte mycket nu som kommer få följa med till huset, från vardagsrummet är det endast soffan, vinstället, lampor och Tv:n resten kommer åka veck.


Okey, så vad är min anledning till denna panik plock nu på kvällen? Först så hade vi ju mysmorgon, efter det packade vi in oss i bilen för att visa lite stöd och Linnea & Pelle som håller på gräver hemma, så tyckte vi kunde åka och vara ivägen en stund.
Efter det kom den efterlängtade mormorn hit och förgyllde min tös dag, med massa mys och sång.
Och sen var det kalas för Åke i Solbacka där vi även fick de strålande nyheterna att bygglovs ritningarna är klara imorgon, så vi ska dit då och finslipa så det blir exakt som vi vill ha det :)

Jag ska även försöka komma ihåg att ta med symaskin därifrån så jag kan börja sy på Yttepytts säng grejer, känns som att jag kommer behöva ett par dagar på det för att tänka igenom hur i hvete jag ska gå till väga.
Självklart ska jag visa framstegen jag gjort med vaggan.. (Det vill säga sprayat den ena delen) Men jag har börjat iallafall.

Nu ska jag ta min bastanta röv ner i källarn och försöka vakum förpacka lite kläder innan jag säger upp mig för idag..

Juline och mormor satt och mös hela tiden, gick även igenom varenda sång som hon kunde :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0